Rekrok

Het voorbije weekend vierden we de verjaardag van Sanne. Met een smoesje probeerde ik vooraf een rokje van haar te lenen maar ze had mijn plannetje natuurlijk meteen door.


Dus heb ik het haar maar gewoon gevraagd, of ik haar lievelingsrokje even kon lenen om zelf een exemplaar voor haar te naaien als verjaardagscadeautje. Gelukkig was ze meteen enthousiast (dat had ik stiekem wel gehoopt). Haar lievelingsrokje is een eenvoudig recht exemplaar uit tricot met een elastiek bovenaan.


Tricot en ik... we zijn niet zo'n dikke vrienden. Tekenen en knippen geen probleem... tot mijn naaimachine de stof opeet, alles uitrekt en het geheel flubbert,... zo kan ik nog een tijdje doorgaan. 
Maar wonderwel werden bij het naaien van deze rokjes geen problemen gespot.


Ik naaide twee exemplaren - een fleurig blauw met bloemen en een sober grijs met zwarte stipjes -
afgewerkt met bovenaan een elastiek. 




Omdat wij regelmatig samen gaan wandelen, het stilletjes aan wat kouder gaat worden, ik nog een restjes Ambiance Colour van Scheepjes over had en Sanne natuurlijk nog een klein extra cadeautje verdient haakte ik een haarband. Om 's winters haar oren te verwarmen. Een lap bestaande uit enkele rijen stokjes en in het midden bij elkaar getrokken. 


Laat die winterwandelingen maar komen! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten