Kaleidoscoop

Ik probeer niet alleen mijn stofrestjes op creatieve manier te verwerken. Nee nee, ook alle wol moet er aan geloven! Zo haakte ik, zoals je hier kan zien, uit restjes van dit regenboogdeken een hele stapel granny squares.
Dat stapelde groeide de laatste maanden traag maar zeker uit tot een hele berg!
Van sommige kleuren veel vierkantjes en driehoekjes, van de andere minder omdat van deze kleur minder rest was.

Ik haalde mijn inspiratie bij Wink. Het patroon kan je hier vinden. Tijdens het haken van dit deken bleek via haar blog dat Wink overleden is. Doordat ik haar blog al een hele tijd volgde had ik het gevoel dat ik haar een beetje kende. Wat een droevig nieuws! Haar patronen blijven voor mij een grote inspiratiebron!





Er werd een spontaan schema uitgedokterd. Niet simpel want ik had de drang om een bepaalde kleurencombinatie te volgen maar het was de bedoeling dat dit een vrolijk deken werd en dus geen strak gedoe. Ik kon ook geen kleurencombinatie volgen aangezien ik niet van elke kleur evenveel squares had gehaakt.

En dan volgde er een serieuze klus! Al die kleine granny's aan elkaar zetten!

Hier zie je de achterkant van dit deken (ook aan elkaar gehaakt met restjes wol, jawel!)
Een hele opdracht maar het resultaat mag er zijn. Een knusse vrolijke deken!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten