Kleingeld met een snuifje retro

In mijn vorige blogpost werd je een beetje overladen door foto's van de schattige pennenzakken die ik naaide. Deze keer houden we het sober en kies ik ervoor om maar twee foto's met je te delen.

Tussen twee 'grotere' naaiprojecten door heb ik soms zin in een makkelijk, snel naaisel. 
Niet iets waar ik op verschillende dagen aan werk of iets waar veel knipwerk aan te pas komt.

Deze keer werd dat kleine naaiproject ook echt klein. Ik naaide een geldbeugel om mijn kleingeld in te bewaren. Daarvoor gebruikte ik voor de eerste keer kurk, dus eigenlijk kan je het ook een beetje als een proefproject bekijken. 


Het portemonneetje sluit met een knijpframe. Zo eentje dat je vroeger regelmatig zag bij dit soort portemonneetjes. Dat maakt het een beetje retro. Tussen de twee lagen kurk plaatste ik een fluoroze paspel.

Ik vertelde daarnet al dat het de bedoeling was dat dit project 'makkelijk' was en er niet te veel denkwerk bij kwam kijken. Daarom werd de geldbeugel niet gevoerd. Achteraf bekeken had ik er misschien toch beter wat meer aandacht aan besteed want een mooi afgewerkte geldbeugel geeft toch net een nettere uitstraling, niet? Ach ja, de enige die de minder verfijnde afwerking ziet ben ik zelf dus zo'n groot probleem is dat nu ook weer niet....

Denk jij ook soms zo, dat de afwerking net iets minder belangrijk is wanneer je iets voor jezelf naait? Of probeer je steeds zeer nauwkeurig te werk te gaan? Is de afwerking van zelfgenaaide kledij belangrijker dan van zelfgemaakte accessoires? 



Patroon: Knijpportemonnee van K-Bas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten