City trip bag

Op vraag van Josée naaide ik een tas om mee te nemen op citytrip. Een tas met voldoende indelingen,  hier en daar een rits zodat je ze goed kan afsluiten, een aanpasbaar schouderlint en uiteraard plaats voor een fototoestel!


Na heel wat uittekenen, uitrekenen,... werkte ik een eigen patroon uit. Eigenlijk een combinatie van verschillende tassen die ik eerder al naaide. 
Als buitenstof gebruikte ik een waterafstotende bruine canvas. Aan de binnenkant een combinatie van katoen met blauw/goud print en gouden katoen. 


De rechthoekige tas heeft een kleine binnenzak met rits. Twee binnenvakken met elastiek bovenaan. 
Een groter uitneembaar binnenzak met rits en kleine zijvakken erbij waarin je plattegronden, kaarten,...kwijt kan. 



Aan het schouderlint bevestigde ik een schuifgesp zodat je de lengte hiervan kan aanpassen. De tas zelf sluit met een verzonken rits. Daarover komt een  asymmetrische flap die sluit met een magneetknop.


Klaar voor een leuke uitstap!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten