The Great British Sewing Bee Live 2017

In augustus won ik een give-away van Needle and Ted! Olu, de eigenares van deze leuke blog, stuurde me tickets voor een groots naaievent in hartje Londen - The Great British Sewing Bee Live 2017. De allereerste keer dat dit event georganiseerd werd. Olu zelf was er ook aanwezig met een stand waarop je haar originele, easy naaipatronen met een speciale toets kon terugvinden.
The Great British Sewing Bee is een televisieprogramma dat al enkele seizoenen op BBC 2 loopt en immens populair is in het Verenigd Koninkrijk. 

Ik maakte er meteen twee dagen Londen van. En of het de moeite was! 
Het naaievent vond plaats in Excel London, in de buurt van de bekende O2 arena, net buiten de stad.
Op vrijdagochtend nam ik de metro, klaar voor een dagje naai-inspiratie. 
Ter plaatse werd al meteen duidelijk dat dit toch wel een groots gebeuren was. Met workshops, demonstraties, een fashion show, patronenlabels, stoffen, fournituren,... al wat je maar kan bedenken!

Olu, de bezieler achter Needle and Ted, heeft ook haar eigen patronenlabel Made It Patterns, een online patronenlabel. Ik maakte even kennis met haar en haar collega, wat een fijne dames! De sfeer was meteen gezet. Ik snuisterde een ganse dag tussen de standen, maakte praatjes met allerlei mensen en deed ontzettend veel naaigerelateerde ideetjes op! Ik volgde enkele demo's en natuurlijk werd er ook geshopt!



Ik kocht er enkele patronen... 
de Coco van Tilly and the Buttons
de A-Line dress van The Avid Seamstress (een Londens patronenlabel met  patronen voor grote vrouwen)
en een pakket om met stof origami te vouwen (dat gaat nog een hele ontdekking worden, maar ik hou je op de hoogte...)



In de namiddag volgde ik er een workshop Block Printing met handgemaakte Indische stempels.
Dit is een zeer fijne techniek om op een eenvoudige manier een eenvoudig naaisel te pimpen. Maar niet alleen naaisels pimpen.. je kan er nog zoveel meer mee. Ik heb me zo'n basis kit aangeschaft. 
Met daarin de nodige materialen om al meteen aan de slag te gaan. Ik moet zeggen, eens terug op mijn hotelkamer kriebelde het al... maar ik heb toch maar gewacht tot thuis om van start te gaan. Daar toon ik je later zeker nog meer van!






Tijdens de workshop stempelde ik een theedoek. Ik gebruikte drie kleuren en liet deze zachtjes in elkaar overlopen. Om het geheel wat pit te geven verstopte ik hier en daar enkele bijtjes tussen het groens op de theedoek. 

Dag twee van mijn trip naar Londen bracht ik door in het Victoria & Albert museum.
Een museum met een prachtige hal en een zeer gevarieerd aanbod van regelmatig wisselende tentoonstellingen. Het is bovendien gratis te bezoeken en zeker een aanrader! Terwijl ik daar zo rond wandelde werd ik aangesproken door een vertaalster. Er werd een workshop georganiseerd door een Zuid Koreaanse juwelenontwerpster Seulki Lee. Je kon er een eigen broche maken met een beetje hulp van de ontwerpster. Daar zei ik natuurlijk geen nee tegen. Het werd een donker- en lichtblauwe broche met een witte kern.
Deze combinatie past ideaal bij mijn kledij. Het in elkaar zetten van de broche was een beetje prutswerk maar ik ben wel tevreden met het resultaat. Een leuke extra en meteen een fijn aandenken.



Mijn tweedaagse in Londen sloot ik af in het British museum.
Net zo'n aanrader als het Victoria & Albert museum, maar dan met een historisch aanbod van hiërogliefen, mummies,... je komt er ogen te kort, er is zoveel te zien!

Nu ik er zo op terugkijk, het was een geweldig tweedaags verblijf met zoveel indrukken en inspiratie!
Het geeft me enorm veel zin om creatief aan de slag te gaan. Je gaat hier zeker nog het een en ander zien verschijnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten